ΠΡΟΣ ΤΟ ΘΕΙΟN ΠΑΘΟΣ Με τη γλωσσα των ασματων
Η Χορωδία σε panoramic shot |
Μιά σπάνια μουσική πανδαισία με χρώματα από το λειμώνα
της βυζαντινής μελουργίας και ποίησης είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν
εκατοντάδες φιλόμουσοι και φιλακόλουθοι επισκέπτες της χορωδιακής εσπερίδας,
που κατέκλυσαν την αίθουσα «Δημήτρης Μητρόπουλος» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
Ο πολυμελής βυζαντινός χορός του «Εργαστηρίου Ψαλτικής»
με διδάσκαλο
και χοράρχη τον Θανάση Παϊβανά, απέδωσε μιάν ανθοδέσμη επιλεγμένων ύμνων της Μεγάλης Εβδομάδος με τίτλο «Έμμελα θεία Πάθη - Το βυζαντινό μέλος στη Σταύρωση και στον Επιτάφιο Θρήνο, η κατανυκτική εμπειρία της Βυζαντινής Μουσικής».
.«Σήμερον τη λόγχη την πλευρὰν αυτού εκέντησαν...» (Ακολουθία των Αγίων Παθών, Μεγάλη Πέμπτη στον Όρθρο, Αντίφωνο ΣΤ΄ Ήχος βαρύς) |
Καθώς σημειώθηκε στην εσπερίδα «Το Εργαστήρι Ψαλτικής βαδίζοντας στον δρόμο της Ψαλτικής Παράδοσης της
Πόλης όπως τη μεταλαμπάδευσε ο Πρωτοψάλτης του Οικουμενικού Πατριαρχείου
Θρασύβουλος Στανίτσας» ερμήνευσε κορυφαίες συνθέσεις της Ακολουθίας των
Παθών, της Αποκαθήλωσης και του Επιταφίου, στο πλαίσιο της «μοναδικής υπεραξίας και της
αυτονομίας της βυζαντινής μουσικής να λειτουργεί και εκτός του φυσικού της
χώρου, της Εκκλησίας», προσφέροντας πάντοτε την βαθιά κατανυκτική εμπειρία
της ακρόασής της.
Τούς ύμνους προλογίζει ο τενόρος Γιάννης Χριστόπουλος |
Η Χορωδία απέδειξε γιά μιάν ακόμα φορά τη σοβαρότητα και τη φιλοπονία με
την οποία το Εργαστήρι Ψαλτικής ασκεί το σημαντικό και υπεύθυνο έργο του. Απόλυτα
πειθαρχημένη στη διφθέρα και στο χοραρχικό νεύμα, ιδιαίτερα εκφραστική στα
δύσκολα μουσικά σημεία απόδοσης του μελικού χρώματος και με την καλοδουλεμένη
πλαστική του ύφους στην κλίμακα από τα forte στα pianissimo, πέτυχε να μεταδώσει στο ύψιστο δυνατό την συναισθηματική
ανάταση που εμπνέει το πνεύμα της υμνολογίας των ημερών.
Τα συγχαρητήρια στα καμαρίνια. Ο Χοράρχης Θανάσης Παϊβανάς με τον ποιητή Ευάγγελο Ανδρέου (αριστερά). Εκεί και η Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ. Εκεί κι εμείς για τις...«περιπλανήσεις ιδεών» (δεξιά).
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου